Cunoaște-ți învățătorul. Narcisa Călinescu, învățătoarea care pune elevii pe drumul spre SUCCES

Narcisa Călinescu este învățătoare la Școala Gimnazială „Terraveda” la clasa a IV-a B, clasa Supereroilor, iar din toamnă se pregătește să primească la CLASA PREGĂTITOARE alți copii. Prin metodele sale interactive, prin joacă, empatie și comunicare, reușește să fie ascultată, respectată și admirată de elevii săi. Narcisa și-a găsit drumul în urmă cu 20 de ani, când și-a dat seama că menirea ei este aceea de a educa, modela și călăuzi copiii, iar de atunci a schimbat destinele a sute de elevi care astăzi își amintesc cu drag și respect de „doamna învățătoare”.

Media10: Cum ați ajuns să fiți învățatoare? De ce ați ales acest drum?

Prof. Narcisa Călinescu: Am îmbrățișat această frumoasă meserie, de a fi dascăl, pentru că am avut-o ca exemplu pe mama mea. Ea a fost un învățător dedicat, care mi-a transmis iubirea și dăruirea față de copii. Ulterior, când am crescut, m-am îndreptat către Facultatea de Istorie și Pedagogia învățământului școlar și preșcolar. După ce am absolvit, am fost câțiva ani profesoară de istorie și dirigintă la două generații de elevi. Astăzi mă pot mândri cu faptul că unii dintre ei mi-au urmat exemplul și au îmbrățișat această frumoasă meserie.

„Sunt profesor în învățământul școlar și preșcolar de mai bine de 15 ani”

Media10: De cât timp activați în domeniu? Câte generații de elevi ați avut?

Prof. Narcisa Călinescu: Sunt profesor în învățământul școlar și preșcolar de mai bine de 15 ani, având peste 20 de ani de activitate în învățământ. Mereu am căutat să aflu ce mă definește și am găsit răspunsul în a lucra cu generațiile claselor primare. Este o vârstă definitorie pentru ei, în care își sculptează profilul și își formează personalitatea. În primii ani de școală, copiii învață nu numai informații academice, ci și cum să interacționeze cu colegii și adulții într-un mediu structurat.

Învățătorul joacă un rol cheie în modelarea abilităților sociale ale copiilor, în gestionarea emoțiilor și în dezvoltarea empatiei. Perioada în care am fost în concediul de creștere al fetiței mele m-a făcut să îmi deschid sufletul și mi-a călăuzit drumul către lumea copiilor. Ei îmi umplu sufletul și viața în fiecare zi și simt asta de fiecare dată când trec pragul clasei. Acum sunt învățătoare la a IV-a B, clasa Supereroilor, iar din toamnă îmi aștept viitorii supereroi.

„Întotdeauna am avut o relație deschisă și frumoasă cu părinții elevilor mei”

Media10: Ce abordare aveți în ceea ce privește colaborarea cu părinții pentru a sprijini progresul elevilor?

Prof. Narcisa Călinescu: Întotdeauna am avut o relație deschisă și frumoasă cu părinții elevilor mei. Reușim să colaborăm foarte bine atât în ceea ce privește procesul instructiv-educativ al elevilor, cât și pe partea psiho-emoțională a copiilor. Tratez părinții ca pe niște parteneri în educația copiilor și încurajez un dialog bazat pe respect reciproc. Fac o prioritate din a menține liniile de comunicare deschise cu părinții. Acest lucru include întâlniri periodice față în față, buletine informative, email-uri și, dacă este necesar, apeluri telefonice. Scopul este de a ține părinții la curent cu progresele copiilor lor și de a discuta orice preocupări sau provocări care pot apărea.

Media10: Ce strategii folosiți pentru a face învățarea mai interactivă și captivantă pentru copii?

Prof. Narcisa Călinescu: Îmi propun în fiecare zi să fac învățarea cât mai interactivă și captivantă pentru copii. Pe lângă mijloacele electronice, care sunt un real ajutor în ceea ce privește calitatea activității didactice, folosesc și metode de învățare prin joc. Integrez jocurile educaționale în curriculum pentru a face învățarea materiilor de bază mai plăcută. Jocurile, cum ar fi: puzzle-urile matematice, jocurile de rol pentru dezvoltarea vocabularului sau competițiile de știință ajută la consolidarea cunoștințelor într-un mod distractiv și interactiv. În acest mod, copiii își dezvoltă abilitățile pe care, mai apoi, le vor folosi în viața de adult.

Aceste mijloace și metode de învățare îi încurajează pe elevi să își dezvolte pasiunile și talentele. În plus, jocurile îi stimulează să depună un efort intelectual deosebit, cum ar fi: observația, identificarea, compararea, transformarea. De asemenea, pentru a ne asigura că metodele pe care le integrăm la clasă sunt captivante pentru elevii noștri, trebuie să privim prin ochii lor, să fim și noi copii odată cu ei.

„Îmi adaptez stilul de predare în funcție de nevoile fiecăruia”

Media10: Cum vă adaptați stilul de predare pentru a răspunde nevoilor diferite ale elevilor?

Prof. Narcisa Călinescu: Sunt foarte deschisă. Observ, urmăresc și ascult cu atenție nevoile elevilor mei. Încep prin a evalua nivelurile de cunoștințe, abilitățile și stilurile de învățare ale fiecărui elev prin observații, teste și discuții. Aceste evaluări mă ajută să înțeleg unde se află fiecare copil în procesul de învățare și să identific metodele cele mai eficiente pentru fiecare. Mai apoi, încerc să îmi adaptez stilul de predare în funcție de nevoile fiecăruia. Asigur o varietate de materiale didactice care pot fi adaptate pentru diferite niveluri de abilitate. Astfel, reușesc să combin cu succes instrumentele de predare pentru a mă asigura că întreg procesul didactic este unul eficient, pe placul copiilor mei.

Media10: Care sunt pasiunile sau interesele dumneavoastră care vă influențează învățarea și predarea?

Prof. Narcisa Călinescu: Din punctul meu de vedere, creativitatea, atenția și răbdarea sunt esențiale în procesul de predare-învățare. Prin urmare, îmi exersez aceste aptitudini în timpul liber, dedicându-mă pasiunilor mele: pictura și croșetatul. Sunt două hobby-uri care mă ajută și mă inspiră în activitatea didactică. Mai mult decât atât, am reușit să le transmit și elevilor mei interesul pentru lumea culorilor.

Gestionarea conflictelor la clasă

Media10: Cum gestionați situațiile de conflict sau problemele de comportament din clasă?

Prof. Narcisa Călinescu: Atunci când apar semnele unui conflict, aleg să îmi păstrez rolul de mediator. Încerc să facilitez accesul elevilor la imaginea de ansamblu. Prin urmare, fiecare dintre cei implicați își va spune versiunea sa de poveste. Mai apoi, dacă este o problemă ce ține de persoana lor, îi voi ajuta să facă schimbările necesare pentru a ameliora situația neplăcută. De fiecare dată încerc să creez un mediu pozitiv în clasă. Stabilesc reguli clare de la începutul anului școlar și mă asigur că toți elevii înțeleg așteptările. De asemenea, încurajez elevii să participe la stabilirea acestor reguli, ceea ce crește probabilitatea ca ei să le respecte. După rezolvarea unui conflict, discut cu clasa despre ce s-a întâmplat, ce am învățat și cum putem evita situații similare pe viitor. Aceasta este o oportunitate de învățare valoroasă pentru toți elevii.

Media10: Care este importanța dezvoltării abilităților socio-emoționale în educația timpurie a copiilor?

Prof. Narcisa Călinescu: Trăim într-o societate în care se pune foarte mare accent pe dezvoltarea socio-emoțională a copiilor. De aceea, încerc mereu să îi implic în diferite activități care să îi determine să-și cunoască punctele forte, dar și pe cele vulnerabile. De asemenea, îi ajut să lucreze cu ei înșiși pentru a se putea adapta situațiilor provocatoare pe care le vor întâlni de-a lungul vieții. Abilitățile socio-emoționale, cum ar fi capacitatea de a gestiona emoțiile și de a se concentra sunt cruciale pentru învățarea eficientă. Copiii care își pot identifica și regla propriile emoții sunt mai bine pregătiți să facă față provocărilor și să se concentreze pe sarcinile școlare. Prin urmare, integrarea dezvoltării abilităților socio-emoționale în educația timpurie nu doar că îmbunătățește experiența imediată a învățării pentru copii, dar pune și bazele pentru sănătatea lor emoțională și succesul în viață pe termen lung.

„Obiectivele mele sunt acelea de a-i învăța pe copii să fie sinceri și onești atât cu ei, cât și cu cei din jurul lor”

Media10: Ce ați dori să știe părinții despre dumneavoastră și despre abordarea pe care o aveți în cadrul școlii? Care sunt valorile și principiile pe care le încurajați în sala de clasă?

Prof. Narcisa Călinescu: În primul rând, obiectivele mele sunt acelea de a-i învăța pe copii să fie sinceri și onești atât cu ei, cât și cu cei din jurul lor. Înainte de toate, ei trebuie să aibă încredere în forțele proprii, să comunice eficient și să colaboreze unii cu ceilalți. Eu, ca învățător, încerc să îi ajut să descopere lumea, dar să se descopere și pe ei înșiși. Empatia, colaborarea, sprijinul, ajutorul, toleranța și încrederea în sine sunt cele mai importante valori pe care eu le insuflu copiilor mei. Acestea sunt esențiale nu numai pentru un mediu de învățare armonios, ci și pentru a-i pregăti pe să devină cetățeni responsabili și de succes.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Previous Post

Ce NU ai voie să mănânci seara dacă ai diabet?

Next Post

Cunoaște-ți învățătorul! Adriana Pârvu, învățătoarea zâmbitoare care deschide minți și inimi

Related Posts
Verified by MonsterInsights