Suntem la doar o zi distanță de începutul unui nou an şcolar. Cum trezitul de dimineaţă, temele şi lucrările de control bat la uşă, elevii s-au înarmat cu răbdare, bună dispoziţie şi forţă pentru a termina cu bine încă un an de studiu. Au așteptări de la ei, de la profesori, de la sistemul de educație, care și-ar dori să fie „altfel”. Ce înseamnă „altfel” pentru ei? Am stat de vorbă cu câțiva dintre ei, cei care se și implică în tot felul de acțiuni care să ajute sistemul sp devină unul mai bun și mai adaptat la nevoile copiilor, dar și profesorilor.
AUTOR: MARIA ȘTEFAN
,,Am câteva aşteptări, ce-i drept, şi de la alţii, şi de la mine”, spune Naomi Bîldea, elevă a Colegiului Naţional ,,Fraţii Buzeşti”. Speră ca profesorii să se implice mai mult în educaţia elevilor, adică într-un mod mult mai deschis și plin de activităţi creative.
„Aș vrea ca sistemul educaţional să fie mult mai bine pus la punct, să se concentreze mai mult la viitorul elevului”
„Orele ar trebui să decurgă într-o manieră interactivă”
Nu toate orele le plac, unii dintre ei chiulesc, tocmai pentru că nu găsesc nimic atractiv. Au nevoie să fie stimulați, motivați și ajutați cu informații utile și multă practică. Lipsește interactivitatea, de multe ori, spun ei:
,,Consider că orele ar trebui să decurgă într-o manieră interactivă în care atât elevii, cât și profesorul se implică în actul educativ. Acestea trebuie să stârnească curiozitatea și dorința elevilor de a aprofunda materia respectivă și de a-și descoperi noi pasiuni.”, spune Alexandru Pera, preşedintele al Consiliului Elevilor Dolj.
Elevii își doresc ca profesorii să înțeleagă că fiecare dintre el este diferit și are nevoie de o abordare educațională diferită.
„Mă aștept ca fiecare an pe care îl parcurg în sistemul de învățământ să fie cel mai bun de până acum și cel mai slab din cei ce urmează”, spune tot Alexandru Pera.
Tot ei spun că profesorii sunt cei care îi pot face să vadă şcoala ca pe un loc unde să meargă cu plăcere,.
„Un loc în care să te simţi liber să îţi expui opiniile, gândurile şi în care să te poţi dezvolta atât pe plan profesional cât şi mental”.
În acest fel vede Alex Găman şcoala. Băiatul şi-ar dori să se predea în şcoli, pe lângă materiile de bază şi lucruri aplicabile direct, în viaţa cotidiană, pentru ca elevul să înveţe să se descurce singur în viaţa dincolo de bancă şi caiete, să-i dezvolte caracterul şi să-i să-i deschidă ochii asupra viitorului şi a unor obiective.
Cât despre profesori, Alex crede că nu există profesorul perfect, acesta trebuie să fie doar corect şi cât mai deschis şi doritor pentru a ajuta la formarea elevilor săi.
„Suntem persoane diferite, iar perioadele în care am trăit sunt diferite, este normal să fie diferențe. Profesorul perfect ar trebui să fie o persoană normală, corectă și înțelegătoare”.
Cursurile anului şcolar 2019-2020 încep luni, 9 septembrie și sunt dispuse pe durata a 35 de săptămâni.