Anemia la copii. Care sunt alimentele cele mai bogate în fier

Copilul anemic are nevoie, în primul rând, de un nou stil de viață, care să includă o alimentație sănătoasă și bogată în fier. Fierul este necesar pentru dezvoltarea armonioasă a întregului organism și este vital pentru un copil în creștere. Între nouă luni și doi ani, toți copiii au risc de a face anemie, de aceea este important să le asigurăm aportul zilnic de fier prin alimentație.

Copilul are nevoie de nutrienți și un aport zilnic de vitamine, pentru a se dezvolta și a crește sănătos. Copiii care nu mănâncă carne au o cantitate scăzută de fier în organism și pot face anemie. În cazul acesta, este necesară administrarea unor suplimente pe bază de fier pentru a le asigura aportul zilnic necesar.

„Suntem o societate emancipată și am văzut, în ultima vreme, tabuuri alimentare impuse de familii copiilor. Sunt copiii care nu mănâncă carne deloc. Am avut astfel de cazuri și nu a existat niciun fel de colaborare cu părinții respectivi care impuseseră restricții alimentare în familie. În astfel de diete extrem de restrictive este necesar aportul suplimentar de fier pentru că inevitabil, neavând sursă, copilul respectiv face o anemie”, precizează dr. Ramona Nedelcuță, medic primar pediatru la Spitalul Municipal „Filantropia” din Craiova.

Ce alimente conțin mai mult fier?

Lipsa de fier poate fi un factor esențial în ceea ce privește declanșarea anemiei, dar și a infecțiilor repetate, a tonusului fizic și psihic diminuat. Pe lista de ingrediente bogate în fier putem aminti carnea roșie, peștele, ouăle, citricele, spanacul, roșiile. De asemenea, copilul anemic trebuie să consume alimente cu conținut ridicat de vitamina C. Nu trebuie să lipsească doza zilnică de proteine, lipide și glucide necesare unei bune funcționări a organismului.

„Alimentele bogate în fier sunt organele (ficatul, rinichii), carnea roșie (carnea de vită), anumite specii de pești, ouăle, citricele, salatele care includ sfecla roșie, spanacul, roșiile. Alimentația unui copil trebuie să fie una bogată în proteine de înaltă calitate, cum este carnea, în alimente care conțin vitamina C, ca să asigure asimilarea suplimentară a fierului, dar trebuie să fie bogate și în celelalte grupe: proteine, lipide și glucide, care au rolul lor într-o stare de nutriție adecvată care să permită o digestie normală”, spune dr. Ramona Nedelcuță, medic primar pediatru.

Gusturile se dezvoltă din copilărie

Adoptarea unui stil de viață sănătos, cu o alimentație bogată în nutrienți, trebuie să înceapă din copilărie. Copiii trebuie să își dezvolte gusturile de mici, să învețe din familie să mănânce fructe și legume și să își asigure doza de vitamine necesare unei dezvoltări armonioase. Dacă un copil este obișnuit să consume alimente bogate în calorii, precum fast-food, îi va fi greu să își schimbe dieta și să mănânce sănătos.

„Un copil care este învățat cu o alimentație de tip fast-food, care este extrem de săracă în principii nutritive și extrem de bogată în calorii, nu o să agreeze un fel sănătos. Dacă îi pui unui astfel de copil în farfurie un regim alimentar sănătos nici măcar nu se atinge, e vorba și de cum dezoltăm gusturile din prima copilărie, este vorba de un comportament alimentar pentru că asist cu siderație la vizonarea zilnică a din ce în ce mai mulți copii grași, palizi”, explică dr. Ramona Nedelcuță, medic primar pediatru.

Și copiii grași pot fi anemici

Părinții care au un copil mai slab se îngrijorează adesea spunând că au un copil anemic. De fapt, un copil care este mai gras nu înseamnă că este și sănătos. Supraponderalitatea este cauzată, în pricipal, de alimentația bogată în grăsimi. Mâncarea de tip fast-food nu asigură nutrienții necesari organismului. Astfel, chiar și un copil supraponderal poate să fie anemic.

„Copiii grași sunt și copii anemici, de multe ori, pentru că ei deși sunt hrăniți în exces și li s-a expandat țesutul adipos, nu înseamnă că nu sunt anemici. Un copil hrănit prost reușește să se îngrașe într-un mod exagerat, dar nu reușește să-și asimileze nutrienții necesari, pentru că nu are de unde, și atunci pot să aibă un grad serios de anemie feriprivă”, adaugă dr. Ramona Nedelcuță, medic primar pediatru la Spitalul Municipal „Filantropia” din Craiova.

Alimentație sănătoasă pentru toată familia

Instituirea unui regim alimentar echilibrat se face treptat, iar părinții trebuie să aibă răbdare cu copilul. Obiceiurile nesănătoase atrag după ele și probleme de sănătate, de aceea trebuie să luăm măsurile din timp. Alimentația copilului anemic presupune adoptarea unui stil de viață sănătos atât pentru el, cât și pentru familie.

„Regimul alimentar trebuie să fie foarte echilibrat, iar părintele trebuie învățat că acesta se consolidează timpuriu. Una este să fie copilul obișnuit să mănânce în cadrul propriei familii un anumit tip de alimentație, bazat pe alimente proaspete, procesate prin fierbere, printr-o gătire în varianta slow food și alta este să fie un copil obișnuit cu fast-food-uri încă de mic. Acolo va fi foarte greu de instituit un tratament alimentar corect pentru că nu se va mai putea adapta în timp”, adaugă dr. Ramona Nedelcuță.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Post

Microdermabraziunea cu cristale de corindon. Stimulează regenerarea celulară și colagenul

Next Post

Sindromul dispeptic ulceros. Ce este și cum trebuie tratat?

Related Posts
Verified by MonsterInsights