Cum putem preveni bolile inimii – dr. Edme Mustafa, medic primar cardiolog

Bolile cardiovasculare reprezintă principala cauză de mortalitate la persoanele adulte. Riscul de boala cardiovasculară crește după vârsta de 40 de ani la bărbați și câțiva ani mai târziu, după instalarea menopauzei, la femei. La apariția acestei patologii contribuie factori de risc nemodificabili (vârsta, bagajul genetic moștenit de la părinți), factori de risc parțial modificabili (legați de prezența unei boli, factori socioeconomici) și factori de risc modificabili  legați de stilul de viață (fumat, alimentație, activitate fizică). Factorii de risc modificabili sunt cei asupra cărora putem acționa din timp pentru a preveni boala. Oprirea fumatului reduce substanțial riscul de infarct miocardic acut sau accident vascular cerebral la orice vârstă.

Articol realizat de dr. Edme Roxana Mustafa, medic primar cardiologie, Policlinica Medaura

Regimul alimentar trebuie să fie cât mai divers, adaptat nivelului de efort fizic depus și greutății corporale. În cazul persoanelor supraponderale sau obeze este importantă atingerea greutății corporale optime  prin reducerea aportului alimentar și prin exerciții fizice.

 

Regimul alimentar este foarte important în păstrarea sănătății organismului. Este benefic consumul de fructe, legume  (proaspete și preparate termic), cereale integrale (pâine din făină integrală), lactate cu conținut redus de grăsime, nuci, alune și se recomandă reducerea consumului de carne, în special de carne roșie bogată în acizi grași saturați. Carnea de pește și carnea de pasăre fără piele sunt preferate, în timp ce alte tipuri de carne – carnea de vită, oaie, porc – trebuie consumate cu moderație. Mezelurile, viscerele, mâncarea de tip fast food aduc o cantitate mare de grăsimi saturate nocive pentru organism care în timp duc la creșterea nivelului lipidelor în sânge și determină ateroscleroză. Referitor la prepararea termică a alimentelor este de evitat prăjirea, mai ales în unt, untură fiind recomandate fieberea, prepararea la aburi sau grătarul.

Glucidele din fructele proaspete sunt cele mai bune pentru organism, în timp ce zaharurile din produsele de cofetărie sau sucurile prelucrate cresc riscul de obezitate și diabet zaharat. Sarea în cantitate mică așa cum se găsește în alimentele proaspete este indispensabilă organismului. Excesul de sare trebuie evitat întrucât crește riscul de hipertensiune arterială.

Mișcarea zilnică ține la distanță bolile cardiovasculare. 30 de minute zilnic de efort fizic de intensitate moderată (mers susținut, alergare ușoară, mers pe bicicletă etc) ajută la menținerea greutății corporale optime, a funcționării normale a sistemului muscular și osteoarticular și a funcționării optime a cordului și vaselor.

See Also

Mișcarea zilnică scade riscul apariției hipertensiunii arteriale, a diabetului zaharat, obezității și a cardiopatiei ischemice. Un consult medical anual completat cu analize de laborator este util după vârsta de 40 de ani,  identificând din timp factorii de risc și/sau prezența bolii cardiovasculare. Adoptarea unui stil de viață sănătos întârzie apariția bolilor cardiovasculare și a bătrâneții.

Consultații și investigații cardiologie Policlinica Medaura Craiova:

  • Tel: 0735.855.233
  • Adresa: Strada Caracal Nr.50, Craiova, Dolj

What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
2
In Love
0
Not Sure
1
Silly
0
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

COPYRIGHT 2021 Creat de WEB GRYG DESIGN. Toate drepturile rezervate.

Scroll To Top