Campanie de informare ,,Educație alternativă“, în cadrul proiectului:„Acces egal la învăţământ de calitate la Liceul Tehnologic Petrache Poenaru din Bălcești

Asociaţia Regională de Consultanţă Oltenia şi Liceul Tehnologic ,,Petrache Poenaru‘’ județul Vâlcea au derulat  in data de  03.06.2021. la Balcesti, în cadrul Proiectului ,Acces egal la învăţământ de calitate la Liceul Tehnologic ,,Petrache Poenaru“ Bălceşti o campanie de informare, atât pentru părinți, elevi, cât și pentru profesori și membrii societăți civile, care a avut ca temă „Educatia Alternativa“. Este cel de al saselea eveniment care s-a desfasurat in cadrul proiectului Acces egal la învăţământ de calitate la Liceul Tehnologic Petrache Poenaru din Balcești”proiect cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020

 Părinți, elevi, profesori, psihologi,  au dezbatut pe tema ,,Educatiei alternative” in actualul contex. Totodata s-a discutat despre diferentele dintre sistemul Step by Step cel mai cunoscut in Romania de sistemul traditional de invatamant. Programul Step by Step este o alternativa de educatie a copiilor, punandu-se accept pe dezvoltarea sistemului de invatamant. ,

,Scoala Step by Step pune in valoare respectul reciproc si responsabilitatea fata de cei din jur, onestitatea, civismul si seriozitatea. Educatia se bazeaza pe achizitii psihologice ale dezvoltarii copilului si vizeaza cultivarea tuturor calitatilor potentiale ale acestuia, a declarat unul dintre participantii la eveniment al carui copil se afla in acest sistem de invatamant” Participantii la eveniment au înțeles că rolul şcolii este de a stimula creativitatea si invatarea bazata pe descoperire, profesorii avand rolul de a -si dezvolta acele competente menite sa asigure elevilor posibilitatea  de descoperi  si cultiva talentele. În contextul pandemiei globale, toti profesorii  au fost nevoiți să se adapteze noii realități, adoptând o nouă metodă de lucru cu copiii.

Şcoala tradițională vs. metodele alternative de învățământ

În cadrul evenimentului s-a discutat despre diferentele dintre  sistemul de invatamant traditional si sitemul  de educatie  alternative  precum Montessori  si Waldorf.  Costurile ridicate,  lipsa pregatirii cadrelor didactice pentru a folosi astfel de metode au fost cateva dintre aspectele care fac cel putin in viitorul apropiat imposibila folosirea unor astfel de metode in scolile de stat

Cu toate acestea dascalii prezenti la evenimnt au vorbit despre eforturile care pot fi realizate in conditiile unei scoli de stat in vederea asigurarii  unei  abordari personalizate şi individualizate pentru fiecare copil, care sa faciliteaze un mediu în care copilul se poate dezvolta astel încât să-şi atingă potenţialul.

See Also

Toți participanții la final au declarat că astfel de întâlniri sunt extrem de utile, mai ales în comunitățile mici. Evenimentele au avut rolul de a sublinia importanța pe care o are școala în dezvoltarea copiilor, dar și beneficiile pe termen lung cu impact asupra comunității.

 

What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

COPYRIGHT 2021 Creat de WEB GRYG DESIGN. Toate drepturile rezervate.

Scroll To Top