Haos înainte de începerea vaccinării anti-COVID. „Mâine începe vaccinarea și noi nu știm cum o să ne programăm”

Mâine începe etapa a doua de vaccinare împotriva COVID-19 numai că mulți români nu știu încă foarte clar ce au de făcut dacă vor să se vaccineze. În mintea oamenilor există încă multe întrebări fără răspuns: cum mă programez, care sunt centrele din apropiere, câte sunt, cum decurg programările. Cei mai mulți răbufnesc pe rețelele de socializare și cer public răspunsuri la nedumeririle pe care le au. 

Coordonatorul campanie naționale de vaccinare, medicul Valeriu Gheorghiță, a anunțat marți că platforma online unde se pot înscrie românii care se încadrează în etapa a doua a campaniei de vaccinare va fi disponibilă vineri, de la ora 15:00. 

Persoanele cu vârsta peste 65 de ani, cele cu boli cronice și lucrătorii în domenii esențiale se pot programa fie online, pe siteul https://programare.vaccinare-covid.gov.ro, fie prin medicul de familie sau prin aparținători. Nu este însă atât de simplu, atrag atenția reprezentanți ai pacienților. 

„Sunt pacient cronic, deci de mâine începând cu ora 15 pot să mă programez pentru vaccinare. Întrebarea este cum? Sau de luni 18 ianuarie? Pentru că citesc știrile și sunt în ceață.  Astăzi am încercat să-mi fac cont pe platforma de programări și ghiciți ce, nu am reușit. E vorba de creat cont și nu de făcut programare”, spune Rozalina Lăpădatu, președintele Asociației Pacienților cu Afecțiuni Autoimune (APAA) pe pagina sa de socializare.
Recomandarea autorităților pentru pacienții cu boli cronice este să se programeze prin medicul de familie.
„Partea cu medicii de familie mi se pare misiune imposibil. Un medic de familie are în lista 2000 – 2500 de pacienți, dacă doar 10% sunt bolnavi cronici, fiecare medic este nevoit să facă o listă de cel puțin 200 de persoane. Suntem de acord cu toții că nu poți programa la vaccinare o persoană care nu vrea să se vaccineze, așa că medicul nostru va trebui să-i sune pe cei 200 de pacienți și să-i întrebe dacă vor să se vaccineze. Asta ia timp, oamenii pot să nu răspundă la telefon, unii sunt nehotărâți și vor pune multe întrebări sau vor cere timp de gândire. Dacă totul merge perfect și medicul îi prinde pe toți la telefon din prima încercare și vorbește doar câte 5 minute cu fiecare, deja avem deja 1000 de minute adică 16,66 ore doar de vorbit la telefon. Apoi trimite lista , încă nu ne e clar unde sau cum procedează mai departe. Să spunem că primește o listă cu programările. O ia de la capăt cu telefoanele, alte 16,66 ore de vorbit la telefon. Până acum avem 33.32 ore în varianta soft, varianta hard poate duce la peste 50 de ore de vorbit la telefon. Poate unele persoane nu pot să meargă în ziua și la ora programată pentru că au deja altceva confirmat, ce facem, în final transformăm medicul de familie în secretară? O altă variantă din comunicatele de presă este prin call center. Ei aici sa văd cine și după cât timp o să răspundă la telefon Mâine începe vaccinarea și noi nu știm cum o să ne programăm, se repetă fix povestea de la începutul pandemiei când autoritățile susțineau că sunt pregătite și s-a dovedit că nu e așa. Deci o să ne descurcăm fiecare cum o să putem, dar sa nu plângem apoi că avem rată mica de vaccinare”, spune Rozalina Lăpădatu.
Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Post

Program de prevenție pentru cancerul colorectal derulat de UMF Craiova. Controale medicale gratuite

Next Post

Bloc operator nou, la standarde europene, la Spitalul Clinic „Dr. C. I. Parhon” din Iași

Related Posts
Verified by MonsterInsights