Erasmus Plus, proiect educațional și cultural la Palatul Copiilor Craiova

Palatul Copiilor a găzduit și de această dată participanții Erasmus Plus, a Mobilității 3, cu ocazia proiectului „Moștenire Culturală Europeană”. Profesori și elevi veniți din Polonia, Turcia, Italia și Spania, împreună cu gazdele din Craiova au petrecut o săptămână plină de activități, care au scos în evidență moștenirea valorilor naționale a fiecărei țări.

AUTOR: CORINA MIHAILOV

Scopul proiectului a fost promovarea patrimoniului cultural și conștientizarea protejării lui. Voluntarii au creat câte o poveste bazată pe folclorul național și au expus-o în scenă pentru elevi, împărtășindu-le, astfel, importanța valorizării propriei culturi. Aceștia au aflat cum se lucrează în cadrul instituției, cum se desfășoară cursurile gratuite pentru copii și, desigur, au descoperit Craiova și împrejurimile acesteia.

Am stat de vorbă cu doi dintre coordonatorii grupurilor și am aflat cu ce impresii pleacă din acest proiect.

Emanuela Letto, coordonatoarea grupului italian, spune că cel mai mult i-au plăcut oamenii, priveliștea și cultura pentru că aceste lucruri sunt relevante acestui proiect.

„Proiectul nostru se bazează pe cultura tradițională. Cred că acest tip de cultură este comun pentru majoritatea țărilor din Europa și este important să împărtășim aceste legende și tradiții, care ne apropie ca cetățeni europeni. Noi suntem deschiși la tot felul de culturi și găsim multe similarități între poporul român și cel italian. Ce este important în acest proiect este utilizarea narațiunii, deoarece este un tip de educare, care s-a dovedit că este foarte eficient pentru elevii noștri, pentru că îi face să fie mult mai deschiși, printr-un mod modern de expunere a unei povestiri. Acest lucru este foarte important pentru construirea unei civilizații europene”, spune Emanuela Letto. 

Hossan a coordonat grupul din Spania, iar prin intermediul acestui proiect a ajuns să împărtășească similitudinile dintre cultura românească și cea spaniolă, în ciuda faptului că nu credea vreodată că există. Pe lângă partea culturală, acesta a făcut schimb de experiență cu profesorii de aici și a învățat lucruri, pe care o să le implementeze în școala în care activează.

„Pentru noi proiectul acesta a creat o nouă ambianță dintre școala noastră și școala voastră. Ne-a oferit oportunitatea să lucrăm cu o nouă metodologie, să implementăm alte tipuri de proiecte pe care le-am văzut la alte școli din Italia, Turcia sau România. Cred că această experiență este benefică pentru că ne ajută să legăm prietenii, să facem schimb de experiențe culturale și profesionale”, declară Hossan.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Previous Post

Cum afectează jocurile video creierul și comportamentul copiilor

Next Post

Dictum Dapibus Nam Massa Veni Tempus

Related Posts
Verified by MonsterInsights