Evaluare Națională. Subiecte la MATEMATICĂ mai grele. La ce note să ne așteptăm?

Ana Maria Predilă
4 Min Read

Evaluarea Națională 2024 a fost, fără îndoială, un test al cunoștințelor și al capacității de concentrare pentru elevii de clasa a VIII-a. Subiectele de matematică au ridicat ștacheta, evidențiind importanța unei pregătiri temeinice și a atenției la detalii.

Proba de la matematică, a doua din cadrul Evaluării Naționale 2024, a început la ora 9.00, iar elevii au avut la dispoziție două ore să rezolve subiectele. Aceasta a reprezentat un test major pentru cei 4386 de absolvenți ai clasei a VIII-a din județul Dolj, care au susținut examenul organizat în 134 de centre.

Subiectele au fost structurate în trei părți, fiecare cu propriile provocări

La Subiectul I, elevii au avut șase cerințe: prima a inclus un calcul simplu de adunare și împărțire, iar la a doua au avut de calculat prețul unui produs redus cu 20%. Exercițiile 3 și 4 au abordat numere reale și mulțimi, iar restul cerințelor au fost menite să testeze cunoștințele de bază ale elevilor. Subiectul al II-lea, compus tot din șase exerciții, a inclus cerințe legate de geometrie. Aici, elevii au fost puși în fața unor probleme care necesitau o înțelegere profundă a conceptelor geometrice.

Subiectele gândite să facă diferența între elevii medii și cei bine pregătiți

Gabriel Tica, profesor de matematică la Colegiul Național „Carol I” din Craiova și fost Inspector Școlar pentru matematică în cadrul Inspectoratului Școlar Județean Dolj, a oferit o evaluare detaliată a subiectelor.

„Subiectele au avut un nivel de dificultate mai mare decât în anii precedenți și au inclus câțiva itemi care au făcut diferența între elevii medii și cei bine pregătiți, chiar de la grile. Au fost 2-3 grile cu exerciții care nu mai apăruseră în subiectele din anii trecuți și în testele de antrenament. Totuși, elevii atenți le puteau rezolva, deoarece nu erau imposibile,” a explicat prof. Gabriel Tica.

„O notă peste 9 la acest examen este foarte bună”

Profesorul a mai adăugat că dificultatea crescută a subiectelor ar putea duce la o scădere a notelor de top comparativ cu anii anteriori.

„Cred că anul acesta nu vor fi note foarte mari la matematică. Majoritatea elevilor buni și foarte buni vor avea note între 9 și 9.50, iar cei care vor obține peste 9.50 sunt elevii care fac diferența, chiar dacă unii nu vor lua nota 10 din cauza unor mici neatenți. O notă peste 9 la acest examen este foarte bună, având în vedere nivelul mai ridicat de dificultate al subiectelor,” a concluzionat prof. Gabriel Tica. 

Cum să reacționăm în fața notelor?

Indiferent de notele obținute la acest examen, elevii trebuie să își urmeze visurile și să își construiască cu încredere viitorul. Susținerea din partea familiei si profesorilor este importantă în această perioadă. Elevii trebuie să înțeleagă că succesul lor nu depinde exclusiv de notele de la Evaluarea Națională. Este important să își mențină motivația și să continue să se dezvolte academic și personal. Fiecare pas înainte contează, iar perseverența va fi răsplătită.

„Există foarte multe licee bune în Craiova. Elevii trebuie să fie conștienți că pot urma o facultate bună indiferent de liceul la care studiază. Esențial este să nu fie dezamăgiți și să înțeleagă că Evaluarea Națională este doar primul examen din viața lor. Mai mult performanța în clasa a IX-a poate oferi elevilor șansa de a se transfera la liceul dorit, dacă termină cu o medie foarte bună”, a concluzionat prof. Gabriel Tica. 
Share This Article