Ai probleme cu constipația? Ce alimente te ajută

Constipația este una dintre cele mai frecvente probleme intestinale cu care fiecare dintre noi ne-am confruntat la un moment dat. Alimentația săracă în fibre este principala cauză care poate să ducă la apariția constipației, însă un regim echilibrat poate să rezolve problema. Ce poți mânca dacă ești constipat? Ce alimente trebuie evitate?

Chiar dacă alimentele joacă un rol important în apariția și prevenirea constipației, trebuie să înțelegem că nu doar acestea pot influența dezvoltarea ei. Dacă ne întrebăm ce am făcut greșit sau ce ar trebui să schimbăm pentru a preveni constipația, iată câteva sfaturi:

„Se recomandă evitarea prânzurilor abundente și a consumului prea rapid de alimente. În plus, e important să avem un orar regulat al alimentațieiConsumul ponderat și regulat de fibre îmbunătățește peristaltismul intestinului, mai ales atunci când ne și hidratăm corect. Se recomandă consumul a 20-35 de grame de fibre vegetale și minimum opt pahare de apă zilnic”, spune dr. Cristina Balosache, medic specialist medicină internă.

Care sunt alimentele bogate în fibre?

Ulterior, dacă avem un program de masă bine stabilit și respectăm recomandările de mai sus, următorul pas este regimul alimentar bogat în fibre. Printre acestea putem menționa: cerealele și pâinea integrală sau de secară, legumele și fructele, lactatele, uleiul de măsline, mierea. Aceste alimente conțin o sursă mare de fibre care ajută la prevenirea constipației, precum și la tratarea lor.

„Printre alimentele bogate în fibre se numără: cerealele și pâinea integrală, care sunt surse excelente de fibre insolubile, măresc volumul scaunului și accelerează tranzitul; pâinea de secară; fulgii de ovăz; uleiul de măsline; legumele și leguminoasele: fasole, cartof dulce, sfeclă roșie, mazăre, năut, salată verde, linte, broccoli, spanac; fructe proaspete: mere, caise, piersici, pere, prune, cireșe, zmeură, kiwi, struguri; fructe uscate: prune uscate, stafide, smochine, curmale, musli cu fructe; lactate de tip: lapte bătut, iaurt, chefir, smântână; anumite dulciuri: mierea, care este un puternic laxativ, sucuri de fructe”, explică medicul.

„Aportul crescut de fibre poate conduce la meteorismul abdominal”

Acum că știm acest lucru, următorul pas pe care suntem tentați cei mai mulți dintre noi să îl facem ar fi să mâncăm numai alimente care conțin fibre. Ei bine, orice exces dăunează. Prin urmare, un consum exagerat de fibre poate să creeze o senzație de balonare. Introducerea fibrelor în dietă se face treptat, după toleranța fiecăruia și afecțiunile asociate.

Aportul crescut de fibre poate conduce la meteorismul abdominal (balonare). De aceea, recomandarea este ca introducerea fibrelor în alimentație să se facă treptat, în funcție de toleranța fiecărui pacient. Există multe alimente pe care le pot consuma pacienții cu constipație, bineînțeles, dacă nu sunt alte contraindicații sau afecțiuni asociate”, precizează dr. Cristina Balosache, medic specialist medicină internă la Centrul Medical Prima Clinic.

Ce alimente produc constipație?

Dacă suntem constipați, atunci ar trebui să știm că există câteva alimente care ar trebui evitate în această perioadă pentru că au un conținut scăzut de fibre, cum ar fi: brânza, ouăle, carnea, alimentele procesate. În plus, este recomandat să nu mâncăm orez, morcovi, banane, afine, mere coapte pentru că intensifică constipația.

„Persoanele predispuse la constipație sunt sfătuite să reducă consumul produselor sărace în fibre: brânza, ouăle, carnea, alimentele procesate. De asemenea,  anumite legume și fructe intensifică constipația: orezul, morcovii, bananele, afinele, merele coapte. Cerealele și derivatele acestora (pâinea albă și alimentele pe bază de faină albă), precum și preparatele lactate maturate (brânza de vaci, telemeaua slabă, cașcavalul) pot favoriza apariția constipației”, conchide medicul specialist.
Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Previous Post

Cu ce îndulcitori naturali înlocuim zahărul? Cele mai sănătoase soluții

Next Post

Viața după un infarct. Ce tip de mișcare mai putem face?

Related Posts
Verified by MonsterInsights