Matematica învățată prin jocuri de echipă și motivație

Cine spunea ca matematica nu poate fi distractivă? Elevii clasei a IV-a de la Școala Gimnazială Terraveda din Craiova învață calculele prin joc și joacă.

Este marți. Ora 11:00. S-a auzit soneria, iar elevii de la clasa a IV-a B au intrat în clasă. Până se se așeze în bănci o îmbrățișează pe doamna și îi spun cum s-au jucat în pauză pe terenul de sport din curtea școlii. Acum urmează ora de matematică. Elevii trebuie să învețe clasa numerelor și ordinea acestora. Și cum pot învăța cel mai bine, dacă nu prin intermediul unui joc? Fiecare extrage un cartonaș cu o cifră și reprezintă locul într-un număr, unul dintre ei citește tot numărul: 2.234.120. „două milioane, două sute treizeci și patru de mii…..”Cei care își aud cifra se așază în spatele clasei, în fața unul panou ce trebui să corespundă cifrelor. Jocul se repetă cu mai multe numere până când toți elevii din clasă exersează și învață să citească numerele.

„Am pornit de la ideea că tot ce este gândire corectă este matematică. Astăzi am avut două exerciții de consolidare a clasei numerelor și ordinii acestora. Fiecare copil a reprezentat locul într-un număr și astfel au învățat ordinea acestora. Am făcut și câteva exerciții de lucru în echipă, în felul acesta fiecare își cunoaște sarcina de lucru. Am depășit limita impusă de tradițional prin stat în bancă și fișe, am încercat să împletim și mișcarea cu exercițiile de matematică. Îmi place să îi provoc și să îi fac să învețe cu plăcere”, spune Mirela Păunel, învățătoarea clase a IV-a B.  

Sunt un grup. Socializează. Se ajută. Învață împreună și unii de la alții,  iar învățătoarea îi motivează și îi determină să fie cât mai curioși și dornici să învețe.

„Fac tot posibilul să folosesc cât mai multe metode moderne pentru că tradiționalul impune limite, limite pe care generația actuală le-a depășit de mult. Încerc să împletesc materiile între ele, să introduc în orele de matematică sau comunicare și elemente de cultură generală din istorie, geografie. De asemenea, încurajez să lucreze în echipă, să învețe unii de la alții”, spune învățătoarea.

Cercetătorii și educatorii din întreaga lume au descoperit că educația prin joc este cea mai bună metodă prin care copilul poate dobândi abilități precum, cercetarea, exprimarea, experimentarea și lucrul în echipă, dar și calități precum creativitate și curiozitate. De asemenea, experiența și cunoștințele pe care cel mic le dobândește jucându-se se reflectă asupra dezvoltării intelectuale și emoționale.

„Este important să ne și placă să învățăm. Să nu simțim că învățatul este o povară, să nu plecăm acasă cu caietul plin de informații pe care trebuie să le memorăm fără să le înțelegem cu adevărat. Încerc să îi învăță cât mai multe folosind simboluri și referințe din viața reală. De cele mai multe ori le personalizez sarcinile de lucru, astfel încât fiecare dintre ei să fie atât personaje de poveste cât și constructor de probleme de matematică”, susține cadrul didactic.

Mirela Păunel știe că în formarea oricărui elev, rolul învățătorului este cel mai important și de aceea a ales să lucreze într-o școală, care îi asigură toate condițiile și susținerea să le ofere elevilor săi cel mai bun mediu de învățare.

„Școala îmi oferă tot suportul de care am nevoie, atât suport material cât și suport moral. Toate clasele sunt dotate cu tablă interactivă, videoproiector, laptop și materiale interactive. Pe lângă aceste lucru, școala ne încurajează atât pe mine cât și pe colegii mei să facem cât mai multe cursuri de perfecționare din care să învățăm lucruri noi, pe care să le abordăm apoi la clasă. Ne oferă inclusiv suport financiar pentru aceste cursuri și materiale de care avem mare nevoie pentru a inova și pentru a fi mereu adaptați la cerințele fiecărei generații de elevi”, explică învățătoarea.

La școala Terraveda copiii sunt crescuți și educație să fie împliniți, fericiți. A educa un copilul înseamnă, în primul rând, să îl respecți. Cadrele didactice pun mare accent pe dezvoltarea inteligenței emoționale și practice a copiilor. Copilăria este vârsta marii formări. Este perioada în care fiecare copil își dezvoltă și conturează personalitatea, iar gestionarea corectă a emoțiilor și grija pentru educație emoțională contribuie la o creștere armonioasă a adultului de mai târziu.

„Un copil sănătos din punct de vedere emoțional, este un copil motivat, în care este sădită dorința de învățare, de cunoaștere și va deveni un om de bază în societate. Motto-ul școlii noastre este: Dacă după ce ai ieșit din școală, ți-a rămas educație înseamnă că noi ne-a atins obiectivul”, spune învățătoarea.

Părintele și învățătorul trebuie să fie mereu coechipieri. Comunicarea permanentă este cea care rezolvă aproape orice problemă. Mirela Păunel spune că încearcă să fie în contact permanent cu părinții. Atunci când este nevoie, se apelează la consilierul școlar.

„În fiecare zi comunic cu părinții, pe lângă ședințe, avem și grup de whatsapp unde păstrăm legătura.  De asemenea, discutăm și la finalul programului, atunci când ei vin să îi ia de la școală. Dacă sunt situații unde este nevoie de o comunicare mai atentă îi invit la școală, găsesc un moment comun, în care ne putem vedea. Dacă sunt situații care ne depășesc atât pe mine cât și părinți apelăm la consilierul școlar”, conchide Mirela Păunel.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Previous Post

Pierderile de memorie. Când trebuie să te îngrijoreze? Dr. Maria Iancu, medic neurolog

Next Post

Ziua Educației. Prof. Bogdan Manea: „Vom ajunge să nu mai avem profesori, pentru că salariile din educație sunt mici”

Related Posts
Verified by MonsterInsights