Consultații medicale online, soluția adoptată de spitalele din București

Spitalele publice și unele clinici private au suspendat internările pe o perioadă de 14 zile, cu excepția urgențelor. Sunt însă multe situații în care pacienții au nevoie de îndrumare medicală, iar tehnologia oferă soluții. Spitalul Colentina din București este una dintre unitățile medicale unde medicii țin legatura cu pacienții prin intermediul unei platforme de evaluare medicală la distanță creată de dr. Horațiu Ioani, medic primar neurochirurg. 

Autor: Ana-Maria Predilă

 

 

 

Pandemia de coronavirus a dat peste cap întregul sistem medical. Pe lângă pacienții diagnosticați cu COVID-19 sunt foarte mulți oameni care suferă de boli cornice și au nevoie de consult, tratament, indicații din partea medicilor, dar care nu mai au voie să meargă în spitale. O platformă de consultații online unde se pot conecta și medicii și pacienții poate fi soluția, pentru această perioadă dificilă.  

Primăria Municipiului București, prin Administrația Spitalelor și Serviciilor Medicale din București, în parteneriat cu Medicentrum și Lite Microsystems au ales o astfel de soluție și pun la dispoziția pacienților o platformă gratuită de consultații online pentru spitalele Primăriei Capitalei.

„Locuitorii Capitalei se pot adresa online specialiștilor, care îi vor evalua medical de la distanță și le vor răspunde la întrebări. Avantajul este faptul că prin această modalitate se asigură și un prim triaj al pacientului și, în funcție de chestionarul completat (prin intermediul căruia se pot transmite chiar și documente medicale), acesta va primi recomandările corespunzătoare. Prin urmare, se poate evita deplasarea la spital”, a transmis Gabriela Firea, primarul Bucureștiului.

Platforma Medicentrum creată de dr. Horațiu Ioani, medic primar neurochirurg, este ușor de folosit.

Pacienții pot adresa întrebări online specialiștilor, care îi vor evalua medical de la distanță și le vor răspunde la întrebări. Avantajul este faptul că prin această modalitate se asigură și un prim triaj al pacientului și, în funcție de chestionarul completat (prin intermediul căruia se pot transmite chiar și documente medicale), aceștia primesc recomandările corespunzătoare. Astfel, se poate evita deplasarea la spital.

Pacienții accesează platforma online, introduc o scurtă descriere a problemelor de sănătate pe care le au și atașează, dacă este cazul, documente medicale (rezultate analize, recomandări de la specialiști, istoric medical, bilete de ieșire din spital, șamd.). Selectează specialitatea și medicul, apoi introduc datele personale și cele de contact.

Răspunsul este primit direct din partea medicului în 12-24 ore, în funcție de disponibilitatea specialistului și de numărul de cazuri. Astfel pacientul primește informații personalizate în urma cărora va știi ce are de făcut.

Dr. Horațiu Ioani spune că platforma pe care a creat-o, (Medicentrum.ro – evaluare medicală la distanță) nu este doar o soluție de moment, ci una pentru viitor.

„Sprijinim orice acțiune și dorință de a implementa evaluarea medicală la distanță, precum și orice propunere legislativă pentru a facilita acest proces, mai ales pentru cazurile care nu necesită prezența fizică a pacientului”, spune dr. Horațiu Ioani.
Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Previous Post

153 de cadre medicale, infectate cu COVID-19, în România

Next Post

Care este capacitatea de testare pentru COVID-19 a României – Dr. Relu Cocoș, biolog

Related Posts
Verified by MonsterInsights