Școala „Mircea Eliade“ pe primul loc în Dolj. Prof. Ioana Genoveva:„Copilul trebuie să fie stârnit să-și dorească să știe carte”

Școala Gimnazială „Mircea Eliade“ din Craiova are promovabilitate 100% la Evaluarea Națională, cel mai mare număr de elevi din Dolj care au obținut nota 10 la examen și cea mai mare medie generală, 8,96. Astfel, Școala Nr.22, așa cum mai este cunoscută, ocupă primul loc la nivel județean și nu este primul an în care elevii de aici obțin cele mai bune rezultate. Cum reușesc elevii, profesorii și învățătorii să facă performanță, aflăm de la directorul acestei unități școlare, prof. Ioana Genoveva.

Profesoara de matematică Ioana Genoveva conduce această școală de 13 ani, dar spune cu mândrie că rezultatele aparțin  întregului colectiv, elevilor ambițioși, dar și a conducerii anterioare a școlii prof. Cornelia Pasăre. 

Autor: Ana-Maria Predilă

Ana-Maria Predilă: Școala „Mircea Eliade“ ocupă, din nou, primul loc pe podiumul județean după rezultatele de la Evaluarea Națională. Cum reușiți?

Iona Genoveva.: „Aici e mai mult decât școală” aceasta a devenit deviza noastră. Această școala de când a fost construită cărămidă cu cărămidă, a fost gândită  ca o școală pilot pentru Institutul Pedagogic. Aici tot timpul a fost un mediu de educare a viitorilor profesori și învățători din Oltenia. De la început aici a fost o atmosferă mai apropiată de idealul didactic. Așa s-au păstrat ambițiile de a fi modele ca învățători, profesori. Și acum avem mentori, cadre didactice de referință.

Ana-Maria Predilă: Ați reușit mereu să vă adaptați la ceea ce se întâmplă  în sistemul de educație, care trece mereu prin tot felul de transformări. 

Iona Genoveva: Cei care au de pierdut de pe urma acestor schimbări sunt cei care nu sunt consecvenți în învățare. Un copil care învață mereu nu are ce să i se întâmple, indiferent de modificările sistemului. Cei care sunt afectați sunt cei care nu sunt în contact.

„Trebuie să ne vedem de treabă, să fim serioși și să promovăm competența”

Ana-Maria Predilă: Sunt manageri de școli care se întreabă, cu siguranță, ce trebuie să facă să obțină astfel de rezultate. 

Iona Genoveva: Nu este o rețetă. Este o șansă să ai de a face cu profesioniștii, oameni care își doresc să formeze generații bune. În plus, și implicarea părinților este foarte importantă. Eu urmăresc cam ce școli din celelalte județe din țară au rezultate mai bune, chiar și decât ale noastre. Suntem printre  primii 50 în țară. Am constatat că toate școlile care sunt în top 50 au o caracteristică, fie sunt școli private, în care colectivele sunt mici, au dotări extraordinare, finanțare bună, asta nu înseamnă, însă, că acolo sunt copii mai deștepți, ci doar că au oportunități mai mari, ori sunt clase speciale făcute în clasa a V-a prin selectare. Noi suntem o școală de cartier, criteriul de bază este înmatricularea în clasa pregătitoare după adresă. Nu stau toți în cartier, dar mai mult de doi, trei pe generație nu sunt fără adresă în zona arondată.

„Totul pleacă de la cum îi formează învățătorul”

Ana-Maria Predilă: Pe de altă parte, indiferent de școală învățătorii, profesorii trebuie să știe cum să determine elevii  să învețe, să obțină rezultate bune. Cum reușesc profesorii de la Școala 22 să facă acest lucru?

Ionana Genoveva: Totul pleacă de la cum îi formează învățătorul. Eu sunt profesor de matematică știu clar că felul lor de a-și dori să învețe și să ia note mari, este format din clasele mici. Nu poți în clasa a V-a să îl mai faci să fie focusat pe învățat.

„Elevul trebuie să aibă și modele”

Ana-Maria Predilă: Și colaborarea cu părinții este importantă. Cum reușiți?

Ioana Genoveva: Este esențială. Se spune de multe ori că la noi sunt părinți cu potențial financiar mare și că plătesc meditații în stânga și dreapta. Nu. Această colaborare înseamnă comunicare. Dacă iei agenda unui profesor de matematică de la noi vei vedea că acel copil are poate 10 note, pe fiecare unitate de învățare este evaluat, notat, cu ce nu a știut din fiecare unitate de învățate. Toată această situație i se explică și părintelui și împreună insistăm ca elevul să recupereze acea lipsă.

„Copilul trebuie să fie stârnit să-și dorească să știe carte”

Ana-Maria Predilă: Avem 26 de note de 10 în Dolj, dar și 22 de note de 1. Cum vedeți această situație?

Ioana Genoveva: Acolo sunt copii care a pierdut contactul. Copilul trebuie să fie stârnit să-și dorească să știe carte. Elevul trebuie să aibă și modele. Noi avem în fiecare promoție mai mulți băieți decât fete, este o diferență numerică cam de 100 de băieți în plus, față de fete, în total, în școală. Nu îi biciuie nimeni să ia note mari, dar își doresc și reușesc.

Se face orientare profesională

Ana-Maria Predilă: Către ce licee se îndreaptă cei mai mulți dintre elevi?

Ioana Genoveva: Cei mai mulți vizează colegiile: Buzești, Carol, Cuza. Am avut și generații în care unii copii au mers la Liceul de Artă pentru că erau talentați și aveau și note foarte mari.

Ana-Maria Predilă: Faceți și orientare profesională cu ei pentru a alege cât mai adaptat liceul și specializarea pe care vor să le urmeze?

Ioana Genoveva: Sigur. Colaborăm foarte bine cu specialiștii de la CJRAE. Am avut timp de doi ani un proiect cu ei, au venit și au făcut orientare cu testare pentru elevi. Psihologul Alina Dascălu a lucrat și cu elevii și cu părinții și în acest fel copiii și-au dat seama mai ușor ce specializare li se potrivește. 

 

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Previous Post

Două noi proiecte „Student antreprenor” la UCV

Next Post

Copiii bolnavi de cancer și părinții lor pot sta gratuit, într-o locuință din Craiova

Related Posts
Verified by MonsterInsights