Educatie Educatie - medicala

Ce trebuie să măncăm în perioada examenelor – Recomandările nutriționistului

Alimentația este esențială în perioada solicitantă a examenelor. Pentru a trece cu brio de această perioadă, medici recomandă o alimentaţie cât mai sănătoasă, odihnă, hidratare și momente de relaxare în aer liber. Ingredientele din mâncarea pe care o consumăm pătrund în fluxul sanguin și ajung la creier. În consecință, mâncarea ne influenţează capacitatea de a gândi, de a lucra sau de a ne concentra. Atunci când nu ne hrănim corect, capacitatea de concentrare scade.

Printre alimentele care stimulează activitatea cerebrală se numără:

  • avocado, banana, drojdia de bere, broccoli, pepenele galben, ouale, carnea de pui, peste (ton, somon), semintele de in, germenii de grau, portocala, orezul brun, legumele cu frunze verzi, soia, kefirul.

La micul dejun este recomandat să mănânci ouă fierte pentru că îți dau multă energie și te vor face să fii mai calm. Gălbenşul de ou, în special, este o sursă esenţială de colină (vitamina B8), din care derivă acetilcolina, substanţă chimică-cheie a creierului.

Vitaminele din complexul B au capacitatea de a asigura buna funcţionare a memoriei. Vitamina B1 (tiamina), cunoscută şi sub numele de „vitamina performanţelor intelectuale”, creşte randamentul funcţiilor cerebrale. Se găseşte în drojdia de bere, fulgi de ovăz şi în orez.

„Suntem ceea ce mâncăm. Alimentele pătrund în celulele noastre și treptat devenim ceea ce mâncăm. Proteinele sunt cărămizile organismului nostru. Fulgii de ovăz sunt o opțiune indicată pentru a stimula memoria și a reduce starea de agitație. Pentru prânz sau cină încearcă să consumi cât mai des pește gras precum somonul, macroul, tonul sau heringul. Conținutul ridicat de acizi grași de tip Omega-3 este esențial pentru relaxare și obținerea unor rezultate”, spune dr. Mihaela Roșianu, medic medicină generală, cu specializare în nutriție.

Înlocuiește dulciurile cu fructele

Medicii recomandă ca dulciurile să fie înlocuite cu un fruct proaspăt, care poate avea o acțiune pozitivă antistres. Fluctuațiile glicemiei cauzate de consumul excesiv de zahăr din dulciuri cauzează amețeală, somnolență și oboseală și randamentul tău nu va mai fi același. 

Hidratarea este extrem de importantă

Dacă nu consumi suficiente lichide activitatea creierului va deveni mai lentă. Apa plată simplă sau combinată cu felii de lămâie ori frunze proaspete de mentă este alegerea ideală pentru concentrare, memorare și mai puține emoții.

Articole recente

Ce alimente nu trebuie să mâncăm seara

Redactia Media10

Start în noul an școlar la Professor A’s International Academy, centru de limbi străine, ca în Occident

Redactia Media10

10 măsuri de siguranță pentru elevi. Sfaturile polițiștilor la început de an școlar

Redactia Media10

Lasa un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.