Cum ne revenim după masa îmbelșugată de Paște. Sfaturile nutriționistului

Perioada de Paște si 1 mai este pentru mulţi dintre noi un prilej de răsfăţ culinar, care îşi pune imediat amprenta asupra sănătăţii şi chiar a siluetei. Cine nu s-a putut abţine de la ouă, drob, friptură, prăjituri sau cozonac şi a ajuns să mănânce mai mult decât şi-a propus, acum se simte obosit, lipsit de energie și trebuie să facă o cură de detoxifiere, pentru a da jos kilogramele acumulate de sărbători. Nutriționitstul Daniela Nicola ne recomandă, ca după masa îmbelșugată de Paște, să consumăm alimente usoare, care să ajute la curățarea organismului.

„Alimentația să fie bogată în fructe și legume în stare crudă”

Media10: Ce ar trebui să mâncăm după sărbătorile pascale, dacă nu am ținut cont de regulile unei mese sănătoase?

Daniela Nicola, nutriționitst: Excesele culinare de Paște au însemnat pentru organism o adevărată avalanșă de toxine. Carnea de miel, drobul, ouăle și dulciurile consumate în exces au supus sistemul digestiv la un efort major si au suprasolicitat organismul.

Recomandarea mea este ca alimentația să fie bogată în fructe și legume în stare crudă. Consumul acestor alimente ușoare fiind cea mai bună alternativă de curățare a organismului, după festinul de sărbători.

Detoxifierea înseamnă o perioadă de repaus și curățare a organismului”

Media10: Ce sfaturi aveți pentru cei care vor să țină o cură de detoxifiere în această perioadă?

Daniela Nicola, nutriționist: Cei care vor să-și curețe organismul și să țină o cură de detoxifiere trebuie să renunțe în această perioadă la alimentele procesate, cafea, alcool, făinoase, zahăr, carne, ouă și să consume foarte multă apă și să bea ceaiuri. Detoxifierea înseamnă o perioadă de repus şi curăţare a organismului.

„Trebuie să se evite alimentele procesate cu un conținut mare de grăsimi”

See Also

Media10: Ce alimente trebuie combinate astfel încât kilogramele acumulate după sărbători să fie date jos?

Daniela Nicola, nutriționitst: Alimentația trebuie să fie bazată pe foarte multe fructe și legume proaspete consumate formă de sucuri și salate. Toate acestea trebuie combinate cu multă mișcare.

Media10: Care sunt alimentele care ar trebui eliminate sau consumate în cantitate redusă înainte de startul sezonului estival?

Daniela Nicola, nutriționitst: Înaintea sezonului estival, dar și în timpul acestuia alimentația trebuie să fie cât mai sănătoasă bazată pe fructe, legume, carne slabă de pui, curcan, pește. Trebuie să se evite alimentele procesate cu un conținut mare de grăsimi, tp fast food, băuturile carbogazoase, dulciurile dar și alcoolul. Mesele trebuie servite la ore regulate (trei principale și două gustări). Este nevoie și de multă mișcare, dar și de un consum optim de lichide, pentru a hidrata întreg organismul.

What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

COPYRIGHT 2021 Creat de WEB GRYG DESIGN. Toate drepturile rezervate.

Scroll To Top