Rezultatele evaluării elevilor la disciplinele din domeniul sportului ar putea fi exprimate prin calificative „foarte bine”, „bine”, „suficient”, „insuficient”, pentru toate formele de învățământ și nivel de studiu, dacă va fi aprobată o inițiativă legislativă depusă zilele trecute la Camera Deputaților.
Practic, ar putea fi eliminat sistemul de notare de la 1 la 10, aplicat în prezent, la elevii din gimnaziu și liceu.
Obiectivul proiectului de lege este „menajarea susceptibilitatilor copiilor supraponderali” care, potrivit inițiatorilor, ar fi descurajați să practice sportul prin sistemul de evaluare cu note de la 1 la 10.
„Copiii obezi sau supraponderali sunt adesea limitați de condiția fizică în a îndeplini anumite sarcini grele și în timpi cât mai scurți. Astfel de situații conduc la renunțarea unui număr foarte mare de elevi la orele de educație fizică și sport, prin scutire medicală”, se precizează în nota de fundamentare.
Parlamentarii susțin că obezitatea la copil este recunoscută a fi un factor predictiv cert al obezității la adult, mai ales în cazul copiilor foarte obezi din părinți obezi.
„Conform unor studii, adolescenții din România, băieți și fete, ocupă ultimele poziții în Europa în privința activității fizice zilnice. Comportamentele sedentare sunt mai frecvente cu cât vârsta copilului este mai mare”, se mai arată în expunerea de motive.
Potrivit documentului, prin modificarea Legii educației se încearcă, prin sistemul de evaluare prin calificative, un sistem descriptiv, care să evalueze mai puțin condiția fizică și timpul de îndeplinire a sarcinilor și să aprecieze modalitatea și efortul depus în rezolvarea servicilor date.