Temele constituie un factor de stres pentru copii, programele școlare sunt prea încărcate și demodate, nefiind corelate cu ceea ce se cere atât pe piața muncii, cât și în societate. Acestea sunt câteva dintre problemele semnalate de Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) în urma unui sondaj de opinie online la care au participat profesori, părinţi şi elevi.
Majoritatea respondenților consideră că în programa școlară ar trebui incluse materii noi, practice, care să contribuie mai mult la dezvoltarea armonioasă a elevilor. Printre materiile propuse se află educația antreprenorială, educația financiară, educația sexuală și a sănătății, educație pentru gestionarea emoțiilor, educație juridică.
90,2% dintre respondenți susțin că programele școlare nu sunt adaptate cerințelor de pe piața muncii și la nevoile sociale. Participanţii la sondaj arată că, pe lângă materiile deja existente în programa ogligatorie, ar mai trebui introduse unele noi precum educație pentru sănătate, educație sexuală, antreprenoriat, public speaking, educație financiară, dezvoltare personală sau gestionarea emoțiilor.
Aproximativ 60% dintre participanţi se plâng de faptul că sunt prea mulți elevi la clasă, în timp ce 53% susțin că sunt prea puține exerciții aplicative. 51% se plâng de faptul că materia este prea grea, iar limbajul folosit la clasă are prea mulți termeni specifici.
În acelaşi timp, aproximativ 60% dintre cei care au răspuns la sondajul de opinie susțin că nu au beneficiat de lecții predate cu ajutorul tehnologiei moderne.
FSLI este cea mai mare federație din sistemul de învățământ românesc, ea reprezentând personalul didactic, didactic auxiliar și nedidactic. FSLI reprezintă 63% din numărul total al angajaților din educație.